Artikel 6 – Annulering let op; met en zonder annuleringsverzekering.
Als een overeenkomst wordt geannuleerd door de huurder, dan brengt de verhuurder de volgende annuleringskosten in rekening:
Zonder annuleringsverzekering
- Vanaf het moment van reserveren tot 2 volle kalenderdagen voor de dag van verhuur: 35% van de huursom.
- Bij annulering tussen 2 en 1 kalenderdag voor de dag van verhuur(48uur): de volle huursom;
- Zonder annuleringsverzekering is omboeken niet meer mogelijk als u annuleert binnen 48 uur voor aankomst.Met annuleringsverzekering.
- Met annuleringsverzekering kunt u 2 volle kalenderdagen vooraf kosteloos annuleren.
- Met annuleringsverzekering kunt u bij annuleren binnen 24 uur nog kosteloos uw huurdatum verplaatsen.
- Met annuleringsverzekering kunt u binnen 24 uur niet meer kosteloos omboeken maar tegen €5 servicekosten kunt u omboeken.
Voor de bovenstaande voorwaarden geldt: De betaalde €2 servicekosten worden niet geretourneerd.
Elektrische fietsen
Hoe veel kilometer kunnen wij fietsen met een elektrische fiets?
40-70km maar:
De actieradius die gegeven wordt is gebaseerd op de ideale weersomstandigheden en het minste gebruik van de accu.
Dit houdt in dat u een lage ondersteuning gebruikt, niet veel schakelt en niet wegfietst in een hoge versnelling, in een redelijk vlakke omgeving fietst, en het weer mee zit (bijna niet waait etc)
Echter, zijn er nog veel meer factoren die invloed hebben op de actieradius van uw gehuurde E-bike.
Denk hierbij aan het weer (wind, temperatuur) de stand waarin u fietst, het gewicht wat de fiets draagt, schakelgedrag, wegdek (omgeving).
Bezorgen
Bezorgt u ook fietsen?
- Ja, vanaf 3 dagen bezorgen wij uw fietsen.
- Voor elektrische bakfietsen vragen wij € 20,- bezorgkosten.
- Bezorging in de ochtend is niet mogelijk.
- Wij bezorgen vanaf 13.30 uur
Bagagevervoer
Heeft u een bagage service?
- U kunt vanaf 3 huurdagen gebruik maken van onze gratis bagage service. Daar zijn kosten aan verbonden.
- Geef dit aan bij uw reservering in het opmerkingsveld. Geeft u aub ook aan hoe laat u op Texel aan komt op de eerste huur dag, en ook hoe laat u weer met de boot terug wilt op de laatste huur dag. Alleen dan kunnen wij dit inplannen.
- Wij kunnen dit alleen nog inplannen indien u deze aanvraag 3 dagen voor uw aankomstdatum bij ons doorgeeft.
- Wij verzamelen de bagage van onze klanten tot 16.00 uur, daarna gaat onze chauffeur zijn bezorgronde doen. Hiervoor geldt vol=vol
- Wij kunnen bij aankomst na 16.00 uur helaas geen bagageopdrachten meer aannemen!
- Op de dag van terugkomst halen wij bagage op vanaf 09.00 uur. Later is i.v.m. drukte niet mogelijk.
- Wat betaald u? U betaald voor onze service €15
Reserveren
Kunnen wij ook telefonische reserveren?
- Wij hanteren een teller op onze website. Daarom kunt u uitsluitend reserveren via de website.
- U dient ook via de website te betalen.
- U kunt de fietsen na betaling afhalen.
Wij kunnen geen fietsen reserveren via uw website, zijn ze nog beschikbaar?
- Als de website aangeeft dat reserveren niet meer mogelijk is, kunt u er vanuit gaan dat de fietsen op zijn. Het ”aantal” dat u wilt invullen springt dan terug op 0. Als u nog 1, of een hoger aantal kunt invullen, zijn de nog beschikbaar. Dit gebeurt in het seizoen doorgaans vooral met elektrische fietsen . Wij hebben dan écht geen fietsen meer over.
- Wij verhuren geen tandems meer voor volwassenen
Kunnen wij onze reservering annuleren/verplaatsen
Wij verwijzen u hiervoor graag naar artikel 6
Huurvoorwaarden Rijwielverhuur Veerhaven Texel – Fietsverhuur Veerhaven Texel
Waarom betaal ik servicekosten?
U betaald de servicekosten voor het reserveren via ons online platform. Voor ons zitten er namelijk ook kosten verbonden aan het gebruik van dit platform.
Daarnaast zijn er kosten verbonden aan MOLLIE het betalingsverwerkingssysteem. Door het maken van een reservering geniet u van meerdere voordelen, u bent gegarandeerd van uw fiets! En van snelle uitgifte bij aankomst.
Pechservice
Hebben jullie een pechservice?
- Ja u kunt gebruik maken van onze pechservice bij lekke banden etc.
- U kunt hiervoor bellen naar: 0222-319588 (tot 18.00 uur)
- Na 18.00 uur kunt u een Whatsapp sturen met uw locatie, het fietsnummer en het probleem naar: 06-47430768 (18.00 tot 21.00 uur)
- Ook voor particulieren met een eigen fiets op Texel bieden wij vanaf 2021 pechservice. Indien dit mogelijk is natuurlijk.
Hiervoor kunt u informeren per Whatsapp 0683997624
Bij aankomst van boten en veel retour fietsen kan het zijn dat wij iets slechter bereikbaar zijn. Probeer het na 5 minuten nog een keer.
Algemene informatie
Hoe laat moeten wij de huurfietsen weer inleveren?
- Fietsen kan tot de laatste boot, die gaat om 21.00 uur. Na sluitingstijd mogen de fietssleutels bij ons in de brievenbus.
- De fietsen kunt u dan voor de deur neerzetten. Scooters dienen voor 18.00 uur retour te zijn. Dit staat tevens op uw huurcontract.
- Mocht u er voor kiezen om de fietsen later in te inleveren dan onze sluitingstijd (18:00 uur) zijn eventuele schades voor rekening van de huurder.
- Houd rekening met drukte rondom de boottijden. Kom 20 minuten eerder uw fiets inleveren.
- tevens met het telefoneren naar ons bedrijf soms is het bij een aankomst van de boot te druk om de telefoon te beantwoorden. Probeer het dan 5 minuten later.
Moeten wij een borg betalen?
- Wij vragen borg voor elektrische honden bakfietsen. Deze bedraagt €100 en wordt aan u retour gestort na de huurperiode.
- Voor scooters kúnnen wij een borg vragen.
Heeft u ook groepsprijzen?
- Ja, onze groepsprijzen zijn geldig vanaf 20 personen. U kunt hiervoor het reserveringsformulieren voor groepen gebruiken.
Tandems
Verhuurt u ook tandems?
- Wij verhuren uitsluitend tandems voor 1 ouder & 1 kind.
- Wij verhuren géén tandems meer voor twee volwassenen.
Telefoonhoesjes
Het vasthouden van een smartphone of een andere gadget op de fiets is sinds 1 juli 2019 bij wet verboden en wordt bestraft met een boete van 95 euro.
Wij verkopen telefoonhoesjes, u kunt hier naar vragen bij het afhalen van uw huurfiets.
Deze kosten slechts €5
op=op